(Her)inrichting plein Driftstraat - uitnodiging bijeenkomst op 22 mei (2024-110)

13 mei 2024, 11:40

Graag nodigen wij u uit voor een bijeenkomst op het plein aan de Driftstraat 49. Wij willen met u in gesprek over het plein en onze ideeën voor de (her)inrichting hiervan.

Waar gaat het over

Vorig jaar is de gebiedsvisie Park de Zwijger vastgesteld. Dit is een toekomstplan voor de woningen van De Sleutels en Ons Doel rond de Willem de Zwijgerlaan. In dit plan is meegenomen dat de voetbalkooi, die nu op het Rode Touwplein op de hoek van de Antillenstraat en Sumatrastraat staat, wordt verplaatst. Om op deze plek woningen te kunnen bouwen.

Samen met Jeugdwelzijnsorganisatie SOL, wijkagenten, de wijkboa en een vertegenwoordiging van het wijkcomité hebben wij gekeken naar een geschikte plek voor de voetbalkooi. Wij zien dat met een aantal aanpassingen de voetbalkooi op het plein bij de Driftstraat een mooie plek kan krijgen. We zien ook kansen om samen met u en de kinderen uit de wijk het plein opnieuw in te richten.

Wat gaan we doen?

Wij delen eerst onze ideeën met u en willen vervolgens graag met u in gesprek. Op woensdag 22 mei 2024 organiseren wij een bijeenkomst op het plein zelf. Wij nodigen u en de kinderen uit de wijk graag uit. Tenslotte zijn zij degene die hier gebruik van gaan maken en willen we iedereen erbij betrekken.

Datum: woensdag 22 mei 2024

Locatie: het plein aan de Driftstraat 49

Tijdstip: van 16.00 tot 18.00 uur

We hopen jullie te zien, vooraf aanmelden is niet nodig. Tot dan!

Benieuwd naar het toekomstplan Park de Zwijger? Scan de QR code en bekijk de animatie! Voor actuele ontwikkelingen kunt u zich aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van de gemeente Leiden via: www.leiden.nl/stadsnieuws. Abonneer u vervolgens op ‘Leiden Noord’.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het contactformulier.

Met vriendelijke groet,
David Heij