Extra boom in de binnenstad op de Klokpoort

23 juli 2024, 09:57

De gemeente wil op verschillende plekken in de binnenstad nieuwe bomen plaatsen. Ook in de middenberm van de Klokpoort komt een nieuwe boom te staan. De werkzaamheden starten 5 augustus en duren 2 weken. De boom zelf wordt in het najaar geplant.

Wat merkt u van de werkzaamheden?

De aannemer zal vanaf 5 augustus 2024 de inrichting van de straat aanpassen en de ondergrondse groeiplaats voor de boom aanleggen. Het kan zijn dat het verkeer tijdens de werkzaamheden tijdelijk gebruik moet maken van een andere route. Hou daarvoor de gele borden op straat in de gaten.

Meer bomen in de binnenstad

Leiden moet ook in de toekomst een fijne stad zijn om in te wonen. Het is daarom belangrijk om voldoende groen en bomen te hebben, zeker in de binnenstad. Want bomen houden water vast in de ondergrond, ze zorgen voor zuurstof en ze geven schaduw. Zo helpen ze om Leiden bestand te maken tegen het klimaat van de toekomst, waarin het steeds vaker hard gaat regenen, maar er ook lange droge en hete periodes zullen zijn.

Hebt u vragen hierover? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het contactformulier.