Rioolwerkzaamheden Professorenwijk-West

22 juli 2024, 15:13

De gemeente moet kapotte rioolaansluitingen in verschillende straten in de Professorenwijk-West repareren. De werkzaamheden beginnen 12 augustus en duren waarschijnlijk t/m eind januari 2025.

Voor welke straten geldt dit?

• Zeemanlaan
  • Van ’t Hoffstraat,
  • Kapteynstraat,
  • Van der Waalstraat,
  • Hugo de Vriesstraat,
  • Buys Ballotstraat,
  • Lammenschansweg,
  • Bakhuis Roozenboomstraat,
  • Van Bemmelenstraat
  • Lorentzkade

Wanneer gaan we dit doen?

De werkzaamheden starten in de Zeemanlaan vanaf maandag 12 augustus en eindigen in Lorentzkade. We verwachten dat de werkzaamheden tot en met eind januari 2025 duren. Door het weer of andere onverwachte omstandigheden kan de uitvoering van de planning veranderen.

Bereikbaarheid voor verkeer

De rijbaan is tijdens de werkzaamheden tijdelijk afgesloten. De omleiding wordt met borden aangegeven. Fietsers worden gevraagd af te stappen. Deze hebben doorgang via het voetpad.

Parkeren

Het kan zijn dat u uw auto tijdelijk op een andere plek moet parkeren of moet omrijden. Op sommige locaties worden, voor de werkzaamheden, parkeerverboden geplaatst. We vragen om uw begrip en medewerking.

Tijdelijk andere plek aanbieden huisvuil

Het kan zijn dat het huisvuil tijdelijk op een andere plek moet worden aan geboden. Dit kan op plekken waar de straat niet opgebroken is en de vuilniswagen kan komen. De ophaaldagen van het huisvuil blijven zoals daarvoor.

Overlast

De werkzaamheden gaan samen met geluidshinder. We doen ons uiterste best om zo min mogelijk overlast te veroorzaken.

Vragen

Hebt u vragen hierover? Bel dan met de gemeente Leiden op telefoonnummer 14 071 – keuze 3 (maandag tot en met vrijdag 9.00-17.00 uur) of stuur een e-mail naar WT@leiden.nl.