Start verbouwing schoolgebouw Noachstraat

19 juli 2024, 14:48

Het vroegere schoolgebouw op de hoek van de Brandts Buyskade en de Noachstraat wordt ingericht als wisselplek voor scholen. Dat betekent dat het een plek wordt waar scholen tijdelijk in kunnen trekken als er gewerkt wordt aan hun eigen schoolgebouw. Bijvoorbeeld door een grote verbouwing of door nieuwbouw.

De gemeente heeft omwonenden dit al eerder (begin juni) laten weten.

Werkzaamheden die nu starten

Deze week is aannemer Van Leeuwen begonnen met de eerste verbouwing.

• Van 15 t/m 26 juli zal de aannemer dagelijks slopen tussen 7.00 en 16.00 uur.
  • Van 29 juli t/m 12 augustus zijn er géén werkzaamheden in het gebouw.
  • Van 12 augustus t/m 1 november zijn de eerste afbouw- en installatiewerkzaamheden.

Op het terrein staan plaatselijk afvalcontainers voor de afvoer van sloopmateriaal. Bouwpersoneel gebruikt de in- en uitgang aan de Brandts Buyskade. De bouwplaats zal worden afgesloten door hekken.

Werkzaamheden op 2 momenten

Het gebouw aan de Noachstraat 2 is aan de binnenkant nog niet geschikt als tijdelijk schoolgebouw voor met name basisscholen. Daarom passen we het gebouw op twee momenten aan. Tot en met oktober 2024 knappen we het op, zodat de eerste gebruiker er in november in kan. Vanaf januari 2025 zal de rest van het gebouw aangepakt worden. De aanpassingen zijn vooral nodig om de ventilatie in het gebouw te verbeteren, het gebouw veiliger en duurzamer te maken.

Uitleg

Nadat het Leonardo College verhuisd is, heeft leegstandsbeheerder Livable het gebouw tijdelijk verhuurd aan bedrijfjes. Deze huurcontracten worden binnenkort opgezegd. Vanaf november 2024 gaat het schoolgebouw aan de Noachstraat andere scholen en een maatschappelijke organisatie tijdelijk onderdak bieden. Het schoolgebouw gaat voor minimaal 6 jaar dienen als wissellocatie.

Contact

De aannemer gaat zijn best doen om de overlast tot een minimum te beperken. Hebt u overlast of hebt u vragen aan de aannemer? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de heer Peter de Wit, 0172- 422 000, info@ravanleeuwen.nl (tijdens kantooruren).

Hebt u vragen aan de gemeente hierover? Bel met de gemeente Leiden via 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het contactformulier t.a.v. C. Comvalius.