Stap verder in project RijnlandRoute Europaweg

18 maart 2024

De N206 Europaweg is één van de belangrijkste onderdelen van de RijnlandRoute voor Leiden. De gemeente Leiden en de provincie Zuid-Holland hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Met het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst is een volgende stap gezet in dit project om Leiden duurzaam bereikbaar te houden.

Wie straks naar Leiden komt via de Europaweg of vanuit Voorschoten kan vlot doorrijden. De N206 Europaweg krijgt in iedere rijrichting twee rijstroken. De Lammebrug blijft beweegbaar en wordt breder en 2,5 meter hoger. Hierdoor hoeft deze brug in de toekomst minder vaak open voor schepen. De Trekvlietbrug wordt vervangen door een vaste brug. Met de nieuwe inrichting wordt deze route ook voor fietsers een stuk aantrekkelijker en verkeersveiliger, een mooi alternatief dus in plaats van reizen met de auto. De aanleg van de busbaan maakt het project compleet.