Vergunningaanvraag busremise aan de Hallenweg

27 juni 2024, 11:53

Gemeente Leiden is met Qbuzz in gesprek over de komst van een busremise aan de Hallenweg. Daarvoor moeten procedures doorlopen worden. Dit betekent ook dat de gemeente en Qbuzz de omgeving informeert en betrekt bij de plannen (participatie). De gemeente is net als de buurtbewoners verrast door de vroege vergunningaanvraag van Qbuzz en is van mening dat deze op dit moment ook niet kan worden behandeld.

Eerst afspraken maken over participatie

De gemeente heeft daarom de vergunningaanvraag opgeschort. Dit houdt in dat de vergunning en de bijbehorende doorlooptijd op pauze staat. In deze periode gaat de gemeente opnieuw met Qbuzz om tafel om afspraken te maken over hoe en wanneer we met de omgeving gaan participeren. Zodra hier nieuwe afspraken over zijn gemaakt, komen we bij de buurbewoners terug.

Hebt u nog vragen?

Stuur een contactformulier met uw vraag of opmerking t.a.v. Yannick de Nooijer of bel 14 071.

Wilt u meer weten over participatie? Bekijk bijvoorbeeld de pagina Participatie en Omgevingswet.