Telderskade - inrichting buitenruimte Huis van de Buurt (2024-069)

14 maart 2024, 13:06

Het gebied rond de Telderskade wordt de komende jaren verder ontwikkeld tot een levendige plek, met betaalbare woningen, maatschappelijke functies en veel aandacht voor groen, spelen en klimaat. In het gebied komt ook een nieuw Huis van de Buurt. Graag informeren wij u met deze brief over de laatste ontwikkelingen rond het Huis van de Buurt en de inloopavond die binnenkort wordt georganiseerd.

Nieuw Huis van de Buurt in twee fases

Het nieuwe Huis van de Buurt bestaat uit twee delen: de gerenoveerde oude Daltonschool aan de Boshuizerkade en een stuk nieuwbouw daarnaast, waar nu nog de kinderopvang zit. De eerste fase van het project, de renovatie van de Daltonschool, gaat deze zomer van start. Deze werkzaamheden nemen naar verwachting 10 maanden in beslag. Als de renovatie is afgerond wordt dit deel van het Huis van de Buurt in gebruik genomen door welzijnsorganisatie Incluzio. De tweede fase van het project, de nieuwbouw, start waarschijnlijk in 2027.

Inrichting buitenruimte

Na de renovatie van de Daltonschool wordt ook de buitenruimte van het gebouw tijdelijk opnieuw ingericht. Inmiddels ligt er een eerste opzet voor de tijdelijke inrichting van de buitenruimte. Deze willen wij tijdens een inloopavond op 2 april aan u voorleggen. We horen dan graag wat u van de plannen vindt en of u nog suggesties of wensen heeft die we mee kunnen nemen in het ontwerp. Tijdens de inloopavond kunt u ook impressies zien van hoe het gerenoveerde Huis van de Buurt eruit komt te zien.

Inloopavond inrichting buitenruimte Huis van de Buurt

Datum:   dinsdag 2 april 2024

Locatie:  Daltonschool, Boshuizerkade 119, begane grond

Tijdstip: 19.00 tot 21.00 uur

Vooraf aanmelden is niet nodig, u kunt gewoon binnenlopen.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact.

Benieuwd naar de andere ontwikkelingen in het gebied? Kijk dan op www.leiden.nl/telderskade.

Graag tot ziens op 2 april!

Met vriendelijke groet,

Bart van der Kamp