Nieuwe WOZ-waarde 2024

23 februari 2024, 16:12

Bent u eigenaar van een woning in Leiden, dan krijgt u binnenkort een bericht over de WOZ-waarde van uw woning. Dit bericht krijgt u van de Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) of via uw berichtenbox van MijnOverheid.

Is de WOZ-waarde te hoog?

Vindt u uw WOZ-waarde te hoog? Dan kunt u bezwaar maken. Dit kunt u zelf eenvoudig doen via www.bsgr.nl.

Verschillende ‘No Cure, No Pay’ bureaus bieden aan om gratis bezwaar voor u te maken bij de BSGR. Deze bureaus maken het grootste deel gebruik van automatische bezwaarschriften en gaan niet in op úw woning. Deze manier van bezwaar maken kost de gemeente veel geld. Geld dat we goed kunnen gebruiken voor andere onderwerpen. Dus, dat kan anders, maak zelf eenvoudig bezwaar. U kent uw eigen woning het best, en u kan precies aangeven waarom u vindt dat de waarde van uw woning niet klopt.

Wilt u meer weten over bezwaar maken?

De VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) heeft een video gemaakt waarin is uitgelegd hoe u makkelijk bezwaar kan maken.

Wilt u meer weten over de WOZ-waarde?

De Waarderingskamer heeft een video gemaakt waarin is uitgelegd hoe de BSGR de WOZ-waarde bepaalt.