Vestestraat -extra boom in uw straat (2024-102)

2 mei 2024, 16:37

Leiden moet ook in de toekomst een fijne stad zijn om in te wonen. Het is daarom belangrijk om voldoende groen en bomen te hebben, zeker in de binnenstad. Want bomen houden water vast in de ondergrond, ze zorgen voor zuurstof en geven schaduw. Zo helpen ze om Leiden bestand te maken tegen het klimaat van de toekomst, waarin het steeds vaker hard gaat regenen en er lange periodes van hitte en droogte zullen zijn.

Denk met ons mee op donderdag 16 mei

vanuit het gemeentelijke Bomenfonds is er de mogelijkheid om op verschillende plekken in de binnenstad extra bomen planten. Een aantal daarvan zijn al  uitgevoerd en ook in uw straat is een plek gevonden met boven – en ondergronds voldoende ruimte voor een nieuwe boom. Op de afbeelding op de achterkant van deze brief ziet u welke plek hiervoor geschikt zou zijn. We gaan graag met u in gesprek over dit voorstel. Op donderdag 16 mei zijn we van 19.45 uur tot 20.15 uur bij u in de straat aanwezig om met u in gesprek te gaan. We zijn benieuwd naar uw ideeën.

Planning

De gemeente gebruikt de bij u opgehaalde informatie en reacties om een definitief plan te maken. Daarna ontvangt u van ons een nieuwe brief over de uitvoering.

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Stan van der Laan