Verlenging noodopvang vluchtelingen in de 3 Oktoberhal

18 september 2024, 09:29

De gemeente Leiden heeft de 3 Oktoberhal in gebruik als locatie voor noodopvang van 125 asielzoekers. Eerder dit jaar besloten we om deze hal open te houden als locatie voor noodopvang tot 15 november 2024. De noodopvang in de 3 Oktoberhal verlengen we nu opnieuw.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers heeft verzocht om de 3 Oktoberhal langer te mogen gebruiken voor opvang. Daarom heeft de gemeente Leiden besloten haar deel bij te dragen om het landelijke tekort aan opvangplekken weg te werken. We verlengen daarom de noodopvanglocatie voor asielzoekers tot 31 december 2025.

Na afloop van de noodopvang wordt de hal gesloopt. Na de sloop wordt de locatie onder andere gebruikt voor de uitbreiding van de sportvelden die ernaast liggen.