Transvaal - inloopavonden fietsparkeren (2024-119)

23 mei 2024, 13:05

In overleg met de bewoners werkt de gemeente aan een ontwerp voor het fietsparkeren in de wijk Transvaal. Afgelopen maart hebben wij u hierover geïnformeerd op een bewonersavond. Daar zijn verschillende suggesties gedaan, die we vervolgens hebben verwerkt in een fietsparkeerplan. Graag willen wij dit fietsparkeerplan met u bespreken tijdens een inloopavond.

Inloopavonden fietsparkeren

Datum: 28 en 30 mei 2024, inlopen kan tussen 19.00 en 21.00 uur

Locatie: STAD, Morsweg 55e1

(Let op: de spoorwegovergangen Morsweg en Haagweg zijn dan afgesloten voor al het verkeer.)

Waarom een fietsparkeerplan?

De gemeente wil de leefbaarheid in de wijk Transvaal verbeteren. De bewoners zijn uitgenodigd om hierover mee te denken, en wensen en ideeën aan te leveren. Een van de wensen die de gemeente heeft opgepakt, is het verbeteren van het fietsparkeren. Er is nu onvoldoende parkeermogelijkheid voor fietsen in de wijk. Hinderlijk geparkeerde fietsen veroorzaken daardoor overlast voor voetgangers en wijkbewoners met wandelwagens of rollators. Ook zorgen zij voor een rommelig straatbeeld.

Het fietsparkeerplan

Als we willen bereiken dat fietsen netjes worden geparkeerd op de daarvoor bestemde plekken, moeten we zorgen voor voldoende en duidelijk zichtbare fietsparkeerplekken. Dan kan de fietser zijn fiets netjes en veilig wegzetten en heeft de voetganger ruim baan. Waar mogelijk plaatsen we daarvoor extra fietsenrekken op het trottoir. Helaas is op sommige plekken in Transvaal de openbare ruimte daarvoor te krap. Het aantal fietsparkeerplekken is daardoor niet makkelijk uit te breiden, zonder dat dit ten koste gaat van andere functies zoals autoparkeren.

Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie over dit onderwerp? Ga naar het contactformulier of bel 14 071.