Subsidie voor circulair idee

12 september 2024, 00:00

U hebt nog precies twee weken om uw aanvraag voor de subsidie Circulair Herwaarderen in te dienen, dus onderneem nu actie om kans te maken op budget voor uw circulaire initiatief!

Bij een circulair initiatief kunt u denken aan:

• afval gebruiken om een nieuw product te maken
  • afgedankte producten een nieuw leven geven
  • minder producten gebruiken
  • anderen informeren over circulariteit

En er zijn nog veel meer manieren te bedenken om bij te dragen aan een circulair Leiden. De gemeente heeft al 39 mooie circulaire projecten een goede start of steuntje in de rug kunnen geven.

Circulaire economie

Samen met ondernemers en inwoners werkt gemeente Leiden aan een circulaire toekomst, waarin we met z’n allen zoveel mogelijk spullen en materialen opnieuw gebruiken en niet weggooien. Dit doen we omdat veel grondstoffen op aarde ooit op zullen raken. Om dit uit te stellen, moeten we zuiniger zijn en materialen zoveel mogelijk hergebruiken.

Subsidie Circulair Herwaarderen

Dus hebt u een goed idee voor hergebruik van producten, materialen of grondstoffen? Hebt u een slimme oplossing bedacht waardoor verspilling wordt voorkomen? Of wilt u anderen meer leren over circulaire economie? Geef uw idee een vliegende start met deze subsidie. Maar wacht niet te lang, aanvragen kan tot en met 25 september! Er is in totaal € 90.000 subsidie beschikbaar voor ondernemers(verenigingen), maatschappelijke organisaties en bewoners(organisaties). Ga naar www.gagoed.nl/circulair.