Stadhouderslaan - aanleg speelplek (2024-117)

23 mei 2024, 13:00

In het voorjaar van 2023 heeft u uw wensen en ideeën gedeeld over meer groen, buitenspelen en bewegen. Deze suggesties zijn verwerkt in een ontwerp voor de plek aan de Stadhouderslaan. Via deze brief willen wij u laten weten dat wij bezig zijn om het ontwerp definitief te maken. In het najaar van 2024 gaan we met de voorbereidende werkzaamheden starten.

Nieuwe speelplek

Wij willen graag een speelplek aanleggen die goed van kwaliteit is en blijft. Daarom is het belangrijk om de groenwerkzaamheden in het najaar te doen. De wortels van de planten kunnen dan goed groeien, zodat ze in het voorjaar voldoende voeding op kunnen nemen. Hierdoor worden ze groter, sterker en kunnen de druk van de spelende kinderen dan ook beter aan.

Onderhoud huidige plek

Wij gaan nu geen grootschalig onderhoud uitvoeren aan de huidige speelplek, omdat de plek in het najaar van 2024 wordt vervangen. In de tussentijd houden we de speelplek goed in de gaten, omdat we zien dat door het intensieve gebruik de ondergronden en toestellen snel slijten. Wij weten dat delen van het rubber onder en rond de toestellen loslaten. Dit levert voor nu geen direct gevaar op. Als het nodig is, nemen wij maatregelen. De graffiti zullen wij verwijderen bij de aanleg van de nieuwe plek.

Melden

Valt u nog andere zaken op bij de speelplek? Dan kunt u dat melden bij het KCC door te bellen naar 14071. U kunt ook een melding maken via de MijnGemeente-app. Wij kunnen dan de juiste actie ondernemen.

Start werkzaamheden

In het najaar starten we met de aanleg van de speelplek. Zodra de definitieve planning van de werkzaamheden bekend zijn, informeren wij u hierover.

Vragen?

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 keuze 4 of stuurt u een mail naar f.loosemore@leiden.nl.