Sluiting woning Lombokstraat

17 oktober 2024, 14:39

Op woensdag 16 oktober 2024 is op besluit van burgemeester Heijkoop een woning aan de Lombokstraat voor twee weken gesloten. Het pand is gesloten op grond van de Gemeentewet.

Op woensdag 16 oktober is in de nacht bij een woning aan de Lombokstraat een explosief tot ontploffing gebracht. De politie onderzoekt het incident en komt graag in contact met getuigen.

Dit geweldsincident is een ernstige verstoring van de openbare orde en veiligheid en heeft een negatieve invloed op het openbare leven en het woon- en leefklimaat. De burgemeester neemt dit incident daarom zeer hoog op. Ter bescherming van de omgeving en om herhaling te voorkomen is het pand daarom met spoed gesloten voor een periode van twee weken. De komende twee weken wordt bezien of en zo ja, welke aanvullende maatregelen nodig zijn.