Sluiting woning Bufferkade

16 oktober 2024, 12:59

Op dinsdag 15 oktober 2024 is op besluit van burgemeester Peter Heijkoop een woning aan de Leidse Bufferkade voor twee weken gesloten. Het pand is gesloten op grond van de Gemeentewet.

In de nacht van maandag 14 op dinsdag 15 oktober is een woning aan de Bufferkade beschoten. Er waren op dat moment meerdere personen aanwezig in de woning. De politie onderzoekt het incident.

Dit geweldsincident is een ernstige verstoring van de openbare orde en veiligheid en heeft een negatieve invloed op het openbare leven en het woon- en leefklimaat. De burgemeester neemt dit incident daarom zeer hoog op. Ter bescherming van de omgeving en om herhaling te voorkomen is het pand daarom met spoed gesloten voor een periode van twee weken. In die periode wordt bezien of en zo ja, welke aanvullende maatregelen nodig zijn.