Professorenwijk-Oost - uitnodiging informatiebijeenkomst op 22 mei (2024-096)

13 mei 2024, 11:31

De gemeente legt in de Professorenwijk-Oost een nieuwe riolering aan. Tegelijkertijd krijgt de openbare ruimte – de straten, stoepen en het groen – een nieuwe inrichting. Het bedrijf Van der Werff Infra zal de werkzaamheden uitvoeren in dit deel van de wijk (fase 2): de straten tussen de Burggravenlaan, de Meijerskade, de Van Vollenhovenkade en de Hazewinkelstraat. Graag nodigen wij u uit voor een informatieavond over de werkzaamheden op woensdag 22 mei van 19.00 tot 20.30 uur.

Wat zijn de plannen?

Voor de vervanging van de riolering moeten de straten open. Daarom combineert de gemeente de rioolwerkzaamheden met het vernieuwen van de straten, stoepen en het groen. In de nieuwe inrichting nemen we zoveel mogelijk zogeheten klimaatadaptieve maatregelen. Daarmee is de Professorenwijk-Oost straks beter voorbereid op het veranderende klimaat met heftige regenbuien, droogte en hitte.

Informatiebijeenkomst

Van der Werff Groep begint half juli met de werkzaamheden, vanaf half juni zullen er voorbereidende werkzaamheden plaatsvinden. Om u hierover te informeren, organiseren wij een informatiebijeenkomst:

Wanneer: woensdag 22 mei 2024

Waar: Vredeskerk, Van Vollenhovenkade 24

Tijdstip: 19.00 tot 20.30 uur – de deuren zijn vanaf 18.30 uur geopend.

Tijdens deze avond stelt het uitvoeringsteam zich aan u voor en geven zij informatie over hun werkwijze. Aan bod komen onder andere de werktijden, de fasering van de uitvoering en de bereikbaarheid. Het team hoort ook graag of er zaken zijn waar zij rekening mee moeten houden, zoals een verhuizing. Francis Nauman, omgevingsmanager van de gemeente Leiden, stelt zich ook aan u voor. Hij is tijdens de werkzaamheden uw aanspreekpunt vanuit de gemeente.

Brief 4 Risk

Het bedrijf 4 Risk neemt contact met u op over de bouwkundige opname van uw woning. Zij zijn ook tijdens de informatieavond aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden.

Overhangend groen

Is er in uw tuin sprake van overhangend groen dat tijdens de werkzaamheden in de weg kan zitten? Dan vragen wij u dit groen alvast terug te snoeien.

Meer informatie of vragen?

Actuele ontwikkelingen in het rioleringsproject Professorenwijk-Oost kunt u volgen via Stadsnieuws, de digitale nieuwsbrief van de gemeente Leiden. Als u zich hierop abonneert, kunt u aangeven dat u nieuws uit de wijk Roodenburg wilt ontvangen. Meer informatie over de duurzame wijkvernieuwing in de Professorenwijk-Oost.

Bij vragen kunt u contact opnemen met Francis Nauman, f.nauman@leiden.nl of telefonisch via  06 249 130 43.

Met vriendelijke groet,
Oscar van der Padt