Professorenwijk-Oost - afkoppelen fase 2 (2023-328)

Dit nieuwsbericht is verlopen.
21 december 2023, 12:22

De gemeente legt in de Professorenwijk-Oost een nieuwe riolering aan. Tegelijkertijd wordt de openbare ruimte – de straten, stoepen en delen van het groen – heringericht. In deze brief leest u meer over het afkoppelen van uw woning.

Wat is afkoppelen?

We verwachten vlak voor de zomervakantie van 2024 te starten met de werkzaamheden bij u in de wijk. Tijdens deze werkzaamheden leggen wij een ook apart riool voor regenwater aan. Dit riool voert het regenwater af dat op de stoepen en rijbanen valt naar de sloten in de wijk. Het relatief schone regenwater hoeft hierdoor niet meer naar het zuiveringsgemaal. Daarnaast is het  regenwaterriool goed voor het milieu omdat het regenwaterwater langer vastgehouden wordt in de wijk.

De gemeente heeft onlangs besloten dat de regenpijpen aan de voorkant van de woningen op kosten van de gemeente aangesloten kunnen worden op het nieuwe riool voor regenwater. Dit noemen wij afkoppelen. Op www.leiden.nl/professorenwijkoost staat een animatiefilmpje over het afkoppelen.

Aanmelden voor 8 januari 2024

Wilt u ook dat uw regenpijp aan de voorkant van uw huis wordt afgekoppeld? Dan moet u hiervoor toestemming geven. U heeft tot maandag 8 januari 2024 de gelegenheid om toestemming te geven. Dit kan door een e-mail te sturen aan omgevingsmanager Francis Nauman: f.nauman@leiden.nl.

Waar vindt u nadere informatie?

Meer informatie over het rioleringsproject in uw wijk staat op www.leiden.nl/professorenwijkoost. Daarnaast kunt u zich via www.leiden.nl/stadsnieuws aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van de gemeente Leiden, abonneer u vervolgens op ‘Roodenburgerdistrict’.

Vragen

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Dan kunt u die stellen aan de omgevingsmanager van het project Francis Nauman, tel 06-24 91 30 43.

Met vriendelijke groet,

Oscar van der Padt