Oude Vest en Oude singel - rioolonderzoek (2024-123)

30 mei 2024, 10:34

Binnenkort vinden er rioolwerkzaamheden plaats op de Oude Vest en Oude Singel.

Wat gaat er gebeuren?

In opdracht van de gemeente Leiden onderzoeken Nebest BV en Van der Valk en de Groot binnenkort het riool op de Oude Vest en Oude Singel. Dat doen wij door middel van een inspectie en onderzoek aan de zinker. De zinker is de leiding in de gracht welke het riool van de Oude Vest met de Oude Singel verbindt.

Na dit onderzoek zal het bedrijf GMB aan de Oude Vest nog een rioolrenovatie uitvoeren. Hiervan ontvangt u een aparte bewonersbrief.

Wanneer vinden de werkzaamheden plaats?

De geplande werkzaamheden konden deze week (22) niet doorgaan vanwege het weer. Er wordt een nieuwe datum vastgesteld.

Ook de werkzaamheden van het bedrijf GMB gaan week 22 niet door.

Wat merkt u ervan?

Er zullen op diverse locaties parkeerverboden worden geplaatst door de gemeente. Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden zullen de werkzaamheden worden begeleid door verkeershandhavers en zullen er overdag straten worden afgesloten voor de werkzaamheden.

Reinigen en inspecteren

Met behulp van een hogedrukwagen spuiten wij het vuil in het hoofdriool richting de put. Vervolgens zuigen wij het vuil op met een vacuümwagen. Nu het riool schoon is, starten we met de inspectie. Via de put brengen we een computergestuurde videocamera in het riool. Deze camera wordt bediend door de inspecteur die gelijktijdig de beelden en zijn bevindingen vastlegt in een computersysteem.

Onderzoek rioolzinker

Het onderzoek aan de rioolzinker zal plaatsvinden na reiniging en inspectie. Dit zal gebeuren in de put in de Oude Vest en de put in de Oude Singel.

Meer informatie

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op onze contactpagina.