Nova-Passage - vergroening (2024-128)

3 juni 2024, 14:47

De gemeente heeft een Groene Kansen Kaart gemaakt, met als doel om versteende locaties in de stad groener in te richten. Dit is nodig vanwege de klimaatverandering en de te verwachten problemen met het opvangen van water. Daarnaast is het toevoegen van groen een natuurlijke bestrijding tegen hitte (hittestress) en geeft dit de biodiversiteit een steuntje in de rug.

Ook de Nova-Passage staat op de Groene Kansen Kaart met als doel om vergroend te worden.

Uitgangspunten vergroenen

• Toevoegen van meer groen voor meer biodiversiteit.
  • Door groenvakken aan te brengen, kan het regenwater beter worden opgevangen.
  • Nieuw groen zoveel mogelijk inheems.
  • Vergroenen met oog voor de historie.
  • Verminderen verharde oppervlakte.
  • Hergebruik van bestratingsmaterialen

Door het vergroenen van de Nova-Passage hopen we een aantrekkelijke groenbeleving voor de buurt te creëren.

Bewonersbijeenkomst

We hebben u nodig om de Nova-Passage een mooie groene uitstraling te geven. Daarom nodig ik u uit om op woensdag 19 juni van 16.00 tot 17.30 uur met ons verder te praten over het vergroenen. We staat voor u klaar op het plein in de Nova-Passage. Wilt u deze datum in uw agenda noteren?

Heeft u nog vragen?

Hebt u nog vragen over dit onderwerp of wilt u meer informatie? Bel dan met de gemeente Leiden, op telefoonnummer 14 071 – keuze 3 (maandag tot en met vrijdag 9.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op onze contactpagina. U kunt ook bellen met de gemeente Leiden via 14 071 of gebruik het contactformulier.