Morspoortterrein - inloopavond (2024-121)

Dit nieuwsbericht is verlopen.
30 mei 2024, 09:23

De gemeente Leiden organiseert een inloopavond over de bouwplannen op het Morspoortterrein. Wij nodigen u van harte uit voor deze avond.

Bouwplannen Morspoortterrein

Het Morspoortterrein ligt tussen de Morssingel, de Morsweg, de Plesmanlaan en het spoor richting Utrecht. Het Morspoortterrein is één van de deelgebieden in het stationsgebied waar in de toekomst nieuwe woningen worden gebouwd. Dat is vastgelegd in de Gebiedsvisie Stationsgebied. Op het Morspoortterrein zijn op dit moment onder andere het gemeentekantoor Stationsplein 107, de Morspoortgarage, een oude bunker uit de Tweede Wereldoorlog en het Sociaal Pension De Binnenvest gevestigd.

Waar en wanneer is de inloopavond?

Op donderdag 6 juni organiseert de gemeente Leiden een inloopavond over de plannen. Wij nodigen u hierbij van harte uit voor deze avond. Tijdens de inloopavond gaan we graag met u in gesprek over de plannen en kunt u uw vragen stellen. Om een inschatting te kunnen maken van het aantal bezoekers vragen we u om u vooraf aan te melden via stationsgebied@leiden.nl.

• Datum: donderdag 6 juni 2024
  • Tijd: vrije inloop tussen 19:00 en 21:00 uur
  • Plaats: Het LEF – Leiden Education Fieldlab, Stationsplein 107, 2312 AJ  Leiden

Onderwerpen

Hieronder leest u over welke onderwerpen u informatie kunt krijgen:

Stationsplein 107

In oktober 2024 start de sloop van Stationsplein 107. Het gebouw wordt ‘circulair’ gesloopt. Tijdens de inloopavond vertellen wij u meer over deze duurzame manier van slopen. Ook hoort u wat er met het glas in betonkunstwerk in de gevel van het gebouw gaat gebeuren.

Kabels en leidingen kruising Schipholweg-Plesmanlaan-Morssingel

Om de nieuwe gebouwen te voorzien van gas, water en licht verlegt de gemeente vanaf januari 2025 kabels en leidingen op de kruising Schipholweg-Plesmanlaan-Morssingel. Tijdens de inloopavond hoort u wat dit voor u betekent.

Bouwplannen

Wij vertellen u over de verschillende bouwplannen op het Morspoortterrein. Er komen meerdere gebouwen en waarschijnlijk ook een ondergrondse parkeergarage in het gebied. Wij laten zien hoe we de planning van deze bouwplannen nu inschatten. Ook hoort u over de mogelijke toekomstige functie van de bunker.

Openbare ruimte

Wij laten u tijdens de inloopavond zien wat de plannen zijn voor de inrichting van de openbare ruimte en hoe we omgaan met de huidige en nieuwe bomen en groen rondom de nieuwe gebouwen.

Hebt u nog vragen of wilt u meer informatie over dit onderwerp? Bel dan met de gemeente Leiden via telefoon 14 071 – keuze 4 (maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact. Wilt u op de hoogte blijven van de plannen op het Morspoortterrein en de rest van het Stationsgebied? Meld u dan aan voor de digitale nieuwsbrief via www.leiden.nl/stationsgebied.