Meerburg - uitnodiging bijeenkomst (2024-090)

15 april 2024, 15:51

De riolering in een groot deel van Meerburg is aan vervanging toe. Voor de werkzaamheden onder de grond moeten de straten en stoepen open. Een mooi moment om de inrichting van de straten te verbeteren en meer groen toe te voegen.

In december hebben we het voorlopig ontwerp aan u voorgelegd. Veel bewoners stelden toen vragen over de hoeveelheid bomen die voor de werkzaamheden gekapt moeten worden. Om uit te zoeken of er toch niet meer bomen kunnen blijven staan, hebben we extra onderzoek laten doen en is een groenplan opgesteld. De uitkomsten hiervan zijn verwerkt in het nieuwe voorlopig ontwerp, dat we VO+ noemen.

Dit VO+ willen we graag met u bespreken. Daarom nodigen we u uit voor een bijeenkomst op woensdag 24 april 2024. Er is een middag- en een avondsessie. Na de bijeenkomst zal alle informatie ook op doemee.leiden.nl te bekijken zijn. Tot en met zondag 12 mei kunt u op Doemee een reactie achterlaten.

Bijeenkomst VO+

Datum: Woensdag 24 april 2024
Locatie: Huis van De Buurt Matilo, Zaanstraat 126
Middagsessie: 16.30 tot 18.00 uur
Avondsessie: 18.30 tot 20.00 uur

Iedere sessie start met een presentatie. Bureau Ars Virens geeft hierin uitleg over de het onderzoek naar de bomen en het groenplan. Daarna vertelt de ontwerper van de gemeente over de opgaven en ontwerpprincipes van dit project. Na de presentatie kunt u aan de diverse tafels in de grote zaal uw vragen stellen. De tafels behandelen ieder een ander thema, zoals het groen in de wijk, parkeren en verkeer, de ondergrondse infrastructuur, de planning en de uitvoering. Ook is er een tafel waar u de tekeningen per straat kunt bekijken. Let op: deze bijeenkomst gaat niet over de herontwikkeling van de woningen in de Rivierenbuurt.

Aanmelden is niet nodig. In de presentatieruimte is er ongeveer ruimte voor 40 personen.

Buurtcoach Ali el Ali van Inclusio is ook aanwezig, hij zal de vragen van anderstalige bezoekers beantwoorden. Laat op deze avond uw emailadres bij ons achter, dan kunnen wij u gaande het project blijven informeren.

Let op! De fase van het voorlopig ontwerp+ is de laatste fase waarin u het verschil kunt maken. In de volgende fase, die van het definitief ontwerp, wijzigt het ontwerp niet meer. U kunt dan nog wel vragen stellen. Het definitief ontwerp komt alleen op Doemee te staan.

Hebt u vragen?

Hebt u vragen naar aanleiding van deze brief?  Dan kunt u contact opnemen met Tamara Weber via meerburg@leiden.nl, telefonisch via 14 071keuze 4 (maandag t/m vrijdag

09.00-17.00 uur) of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact.

Op www.leiden.nl/hartvanmeerburg vindt u meer informatie over het project. Daarnaast kunt u zich via www.leiden.nl/stadsnieuws aanmelden voor de wekelijkse digitale nieuwsbrief van de gemeente Leiden. Abonneer u vervolgens op nieuws uit de wijk Roodenburg.

Graag tot ziens op woensdag 24 april!

Met vriendelijke groet,

David van Zanten