Leidse ondernemers, wij wijzen jullie de weg

6 juni 2024, 12:58

Wil je meer weten over ondernemen in Leiden? Met het nieuwe digitale ondernemersloket van de gemeente én de handige ‘Wegwijzer voor Leidse ondernemers’ is het vinden van benodigde informatie een stuk gemakkelijker geworden.

“In afstemming met Leidse ondernemers zijn we op zoek gegaan naar manieren om onze informatievoorziening te verbeteren,” licht wethouder economie Fleur Spijker toe. Bij Bike Totaal Van Hulst overhandigde zij de eerste exemplaren van de ‘Wegwijzer voor Leidse ondernemers’ aan Pierre Sikking, Koen de Wit en Patty Zoet. Een compact en gebruiksvriendelijk hulpmiddel om via QR codes de kortste route te vinden naar de gewenste informatie.

De aanwezige ondernemers deden mee aan een onderzoek van de gemeente naar de wijze waarop mensen/ondernemers naar informatie zoeken. Het resultaat is een nieuw online informatieloket voor ondernemers. “In combinatie met de handige wegwijzer is gemeentelijke informatie beter vindbaar, toegankelijker en persoonlijker geworden,” vervolgt de wethouder. “In Leiden stimuleren we ondernemerschap.”

Ondernemersloket

Dit is een startpagina speciaal bedoeld voor Leidse ondernemers. Zowel gevestigde als aspirant ondernemers vinden hier op overzichtelijke wijze de benodigde antwoorden op veelgestelde vragen. Het ondernemersloket is te vinden op leiden.nl/ondernemers.

Wegwijzer voor Leidse ondernemers

Deze Z-card is ontwikkeld om ondernemers meer proactief te tonen wat er mogelijk is in Leiden. Met een compact formaat, aantrekkelijke vormgeving en heldere indeling van informatie is het een ideaal hulpmiddel om te bewaren, verspreiden en gebruiken.

Impuls Leidse lokale economie

De Wegwijzer voor Leidse ondernemers en het online ondernemersloket komen voort uit de ambitie van het college om de dienstverlening aan ondernemers te verbeteren. “Ons doel is om een impuls te geven aan de Leidse lokale economie, zodat bedrijven de ruimte krijgen om te ondernemen en zo bij te dragen aan de brede welvaart in Leiden,” aldus wethouder Fleur Spijker.