Koninginnelaan - snoeien bomen (2024-027)

1 februari 2024, 05:59

Met deze brief informeren we u over de snoeiwerkzaamheden aan bomen langs de Koninginnelaan die binnenkort plaatsvinden. Hieronder leest u wat dit voor u betekent.

Wat gaan we doen?

We gaan de bomen, die langs de Koninginnelaan staan, snoeien. Dit houdt in dat we het dode hout verwijderen, gebroken takken verwijderen, maar ook de (te) laag hangende takken snoeien zodat het langsrijdend verkeer hier geen hinder van ondervindt.

Wanneer gaan we dit doen?

De werkzaamheden starten op maandag 26 februari. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met donderdag 29 februari. Door het weer of andere onvoorziene omstandigheden kan de uitvoering van de planning afwijken.

Bereikbaarheid

De werkzaamheden vinden plaats vanaf de parkeerplaatsen of vanuit de middenberm. Het is van belang om zowel het openbaar vervoer als de hulpdiensten doorgang te verlenen, hiervoor hebben we de ruimte van de parkeerplaatsen nodig. Over de gehele lengte van de Koninginnelaan geldt een parkeerverbod, dit wordt aangegeven d.m.v. borden. Op de borden zal duidelijk leesbaar zijn ‘van en tot wanneer’ de parkeerplaatsen vrij dienen te zijn. Ook het trottoir ter hoogte van de werkzaamheden zal tijdens de uitvoering van snoeiwerkzaamheden niet toegankelijk zijn in verband met de veiligheid. Uw woning blijft ten allen tijden wel bereikbaar.

Overlast

De werkzaamheden gaan gepaard met geluidshinder. We doen ons uiterste best het geluid te minimaliseren, maar u krijgt ongetwijfeld iets mee van de werkzaamheden.

Omgeving

Het werkterrein kan een gevaarlijke plek zijn voor kinderen. Wilt u hier rekening mee houden en (uw) kinderen hierop wijzen?

Heeft u vragen?

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 4 (maandag t/m vrijdag 9:00 – 17:00 uur). Of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact

Heeft u vragen tijdens de uitvoering van de werkzaamheden neem dan contact via bovenstaand telefoonnummer en laat een terugbelverzoek achter voor Richard Reumerman, directievoerder van de gemeente Leiden.

Sander de Jeu

Projectcoördinator Cluster Beheer