IJskraam bij werkzaamheden Hartlijn op het Leiden Bio Science Park

12 juni 2024, 10:21

De werkzaamheden aan de Hartlijn, het nieuwe fiets- en voetpad dat alle centrale plekken in het Leiden Bio Science Park (LBSP) met elkaar verbindt, zijn in volle gang. Om deze mijlpaal te vieren en de overlast voor de vele studenten en werknemers in het gebied te verzachten, zetten we een ijskraam neer op 12 juni. Wethouder Fleur Spijker deelt samen met Ferdy Poppelier van Universiteit Leiden ijsjes uit.

Het Leiden Bio Science Park is een bron van trots voor de stad Leiden. Het is een unieke plek waar kennis, talent en nieuwe onderzoeksmogelijkheden samenkomen. Als grootste innovatiedistrict van Nederland op het gebied van Life Sciences & Health, en een van de top vijf in Europa, heeft het park een prominente rol in de wetenschappelijke en economische ontwikkeling van de regio.

De reconstructie van de openbare ruimte en infrastructuur in het LBSP, een samenwerking tussen de gemeente Leiden en de Universiteit Leiden, heeft als doel de kwaliteit van het park verder te verbeteren. De Hartlijn speelt hierin een centrale rol door de bereikbaarheid voor fietsers en voetgangers te optimaliseren. De Hartlijn krijgt een herkenbaar uiterlijk door het gebruik van kleur en een strook met medicinale beplanting. Daarnaast is er veel aandacht voor biodiversiteit, klimaatadaptatie, hittestress en circulariteit.

Sinds 6 mei zijn de werkzaamheden aan de Einsteinweg gestart, die doorlopen tot begin augustus. Om de werkzaamheden aan de Hartlijn en het belang van het LBSP te markeren, organiseren de gemeente Leiden en Universiteit Leiden op 12 juni een speciale activiteit. Studenten en werknemers die langslopen kunnen genieten van een gratis ijsje, uitgedeeld door Fleur Spijker en Ferdy Poppelier.

U bent van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn. Kom langs en geniet van een verfrissend ijsje terwijl u meer informatie ontvangt over de voortgang van de Hartlijn en de toekomstplannen voor het Leiden Bio Science Park.

Datum: woensdag 12 juni 2024
Tijd: 10.00 – 11.00 uur