Hyacinthstraat en Lindestraat - aanleg speelplek en groen (2024-116)

23 mei 2024, 12:20

Op 24 januari 2024 heeft u een brief ontvangen over de aanleg van een speelplek aan de Hyacinthstraat en een groen lint aan de Lindestraat. Via deze brief willen wij u laten weten dat de definitieve planning van de aanleg bekend is. De werkzaamheden starten op 2 september 2024 en duren ongeveer vier weken.

Planning

De planning was om de plekken in het voorjaar van 2024 aan te leggen. Eind januari 2024 waren nog niet alle werkzaamheden voor de aanleg van de plekken bekend. Nu alle werkzaamheden bekend zijn, is duidelijk dat wij het voorjaar van 2024 niet meer halen.

Wij willen graag een speelplek aanleggen die goed van kwaliteit is en blijft. Daarom is het belangrijk om de groenwerkzaamheden in het najaar te doen. De wortels van de planten kunnen dan goed groeien, zodat ze in het voorjaar voldoende voeding op kunnen nemen. Hierdoor worden ze groter, sterker en kunnen de druk van de spelende kinderen dan ook beter aan.

Start werkzaamheden

De aanleg van de speelplek en het groene lint gaan op 2 september 2024 van start. De werkzaamheden duren ongeveer vier weken. Voor de start van de werkzaamheden ontvangt u informatie over wat deze werkzaamheden betekenen voor u.

Vragen?

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 keuze 4 of stuurt u een mail naar f.loosemore@leiden.nl.

Met vriendelijke groet,

Fenke Loosemore