Groenontwerp Nova-passage

23 oktober 2024, 14:02

De gemeente heeft omwonenden uitgenodigd om mee te praten over het voorlopige ontwerp. De gemeente presenteert dit op woensdag 6 november van 16.00-17.30 op het plein in de Nova-Passage.

Voorlopig ontwerp

Op woensdag 19 juni 2024 presenteerden we het schetsontwerp voor het vergroenen van de Nova-Passage op locatie. Met omwonenden is toen het schetsontwerp besproken. Hun opmerkingen zijn waar mogelijk verwerkt in een voorlopig ontwerp. Denk bijvoorbeeld aan:

• Waar mogelijk een extra boom.
  • Bestaande groenvak(ken) vergroten.
  • De boomspiegels met elkaar verbinden.
  • Toevoegen van inheemse planten.

Meer groen op het plein

Het vergroenen van versteende plekken is nodig om de stad voor te bereiden op het klimaat van de toekomst met meer hevige regenbuien en langere periodes van hitte en droogte. Een klimaatbestendig plein met een verbeterde biodiversiteit houdt het water beter vast in de ondergrond, gaat hittestress tegen en geeft de biodiversiteit een steuntje in de rug.