Gooimeerlaan - bewonersavond (2024-020)

23 januari 2024, 14:40

Graag nodigen we u uit voor een informatieavond op dinsdag 6 februari. In deze brief vindt u meer informatie.

Oude brandweerkazerne slopen

In deze brief leest u meer over de ontwikkeling van de oude brandweerkazerne aan de Gooimeerlaan 25. De haalbaarheidsonderzoeken zijn in 2023 afgerond en de gemeente zou graag de kazerne slopen en tussen de 65 en 85 flexwoningen bouwen. Er zijn op dit moment nog geen definitieve besluiten genomen.

Flexwoningen bouwen

De woningnood in de stad is hoog en de gemeente wil graag zo snel mogelijk tijdelijke woningen bouwen voor groepen die daar behoefte aan hebben. In eerste instantie wil de gemeente de flexwoningen voor een paar jaar inzetten voor Oekraïense ontheemden. Dit in verband met de voortdurende oorlog in de Oekraïne en het gebrek aan opvanglocaties in de stad. De gemeente heeft voor deze locatie gekozen om de Oekraïense ontheemden niet steeds te hoeven verhuizen, zoals bij andere locaties vaak het geval is.

Een echt woongebied

De gemeente wil de locatie ontwikkelen als woongebied om ook de woningnood aan te pakken van andere doelgroepen, zoals bijvoorbeeld spoedzoekers of statushouders. Omdat de woningen er naar verwachting minimaal 15 jaar zullen staan, is het belangrijk te zorgen voor een goede inrichting van de buitenruimte en het groen.

Denk mee!

U heeft ongetwijfeld een mening, ideeën of suggesties over de plannen voor deze plek. Hierbij nodigen we u uit om mee te denken over de mogelijke invulling. Denk hierbij aan het uiterlijk van de flexwoningen en de inrichting van groen en openbare ruimte.

Bewonersavond op 6 februari

Graag ontvangen we u op onze informatiebijeenkomst. Het is een inloopbijeenkomst en u kunt binnenlopen wanneer u wilt tussen de tijden hieronder. We geven u graag uitleg over de plannen en horen graag uw ideeën, mening of suggesties.

Wanneer: Dinsdag 6 februari 2024
Tijd: 19.00 uur – 20.30 uur
Adres: Basisschool de Tweemaster, Broekplein 1, 2318 TJ Leiden

Informatie

Heeft u een vraag over deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 – keuze 3 (maandag t/m vrijdag 09:00 – 17.00 uur) of gebruik het formulier op www.leiden.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Hoogewerf