Meedenken met inrichting Fortuinwijk-Noord

30 augustus 2024, 11:56

De gemeente wil de openbare ruimte in de Fortuinwijk-Noord opnieuw inrichten. Zij vraagt daarbij hulp van inwoners van de wijk. Die zijn uitgenodigd voor een wandeling door hun wijk op 14 september.

Wat willen we weten van inwoners van de wijk?

Een nieuwe inrichting bedenken, kunnen we niet alleen. Inwoners van de wijk kennen hun wijk het beste. Voordat we met het tekenwerk beginnen, willen we daarom graag met bewoners in gesprek. Wat speelt er in de wijk? Wat vinden inwoners fijn of juist minder fijn aan de inrichting zoals die nu is? En wat zouden zij willen veranderen aan de openbare ruimte? Deze vragen stellen we tijdens een wandeling door de wijk.

Programma van de wandeling

Het wandelgebied is opgedeeld in vier delen.

• Start 9.00 uur, verzamelen op de kruising Fugapad – Schubertlaan
    Wandelgebied: Schubertlaan, Mahlerstraat, Händelstraat en Brahmslaan.
  • 09.45 uur, verzamelen op de kruising Cesar Franckstraat – Pergolesipad
    Wandelgebied: Cesar Franckstraat, Bizetpad, Moessorgskistraat, Vijf Meilaan (tot kruising Debussystraat), Mozartstraat (tot kruising Debussystraat), Chopinstraat en Ravelstraat.
  • 10:30 uur, verzamelen op de kruising Debussystraat – Verdistraat
    Wandelgebied: Debussystraat, Vijf Meilaan (tot kruising Eduard van Beinumstraat), Mozartstraat (tot kruising Eduard van Beinumstraat), Brucknerstraat en Rigolettohof).
  • 11.15 uur, verzamelen op de kruising Verdistraat – Bachstraat
    Wandelgebied: Verdistraat, Beethovenlaan, Vivaldistraat, Corellistraat, Toscaninilaan en Bachstraat.

De riolering in de Fortuinwijk-Noord is aan vervanging toe. Omdat de straten voor de vernieuwing van de riolering open moeten, is dit een mooi moment om de openbare ruimte in de wijk opnieuw in te richten. Waar het kan, wil de gemeente extra groen planten. In de nieuwe inrichting willen we zoveel mogelijk maatregelen nemen om straks voorbereid te zijn op het veranderende klimaat met heftige regenbuien en langere periodes van droogte en hitte.