Controle gegevens Stadsgids 2024

11 oktober 2024, 19:56

De volgende editie van de Stadsgids Leiden is in de maak. De gemeente Leiden maakt deze uitgave samen met Akse Media. Hebt u bericht ontvangen van Akse Media? Graag leggen we dit kort uit.

In juli is Akse Media weer gestart met een controle van contactgegevens voor de Stadsgids. Dat betekent dat personen en organisaties die al eens in de Stadgids stonden, een e-mail krijgen met het verzoek om de juistheid van hun gegevens te controleren. In de e-mail staat een persoonlijke code, die nodig is om dingen te wijzigen. Soms kunt u ook gebeld worden door Akse Media.

Aanpassingen én nieuwe vermeldingen

De gemeente Leiden hecht er waarde aan dat de gegevens in de Stadsgids kloppen. Wij hopen dan ook dat u uw medewerking wilt geven aan Akse Media.

U hoeft het bericht van Akse Media trouwens niet af te wachten. Voor aanpassingen kunt ook zelf reageren, tot uiterlijk 30 september 2024. Hetzelfde geldt voor nieuwe vermeldingen voor de Stadsgids 2024. Gebruik hiervoor de volgende gegevens:

• Per e-mail: redactie@aksemedia.nl (o.v.v. Gemeentegids Leiden)
  • Schriftelijk: Akse Media (t.a.v. Gemeentegids Leiden) Postbus 6033, 1780 KA Den Helder

Betrouwbaar?

De controle door Akse Media bestaat uit een check van algemene gegevens, zoals namen, websitelinks, telefoonnummers en e-mailadressen. Akse Media legt uit hoe het werkt, zodat u die check zélf kunt uitvoeren. Voor u goed om te weten: het gaat zeker niet om het doorgeven van bijvoorbeeld bankgegevens, wachtwoorden of (DigiD-)codes.

In het verleden zijn ondernemers in Leiden benaderd door personen die ten onrechte beweren dat zij de Stadsgids Leiden maken. Deze mensen bieden aan om een vermelding in de Stadsgids te regelen. We hebben toen maatregelen genomen, maar herhaling van dit soort praktijken blijft mogelijk.

Akse Media gaat in sommige gevallen inderdaad na of organisaties (opnieuw) willen adverteren. Hebt u daar belangstelling voor? Dan zal Akse altijd een persoonlijke afspraak voorstellen om verdere mogelijkheden met u te bespreken.

Twijfelt u?

Twijfelt u of een telefoontje of e-mail wel echt van Akse Media komt? Zoek dan contact met Akse Media via:

• info@aksemedia.nl

Over de Stadsgids

De Stadsgids Leiden is een jaarlijks terugkerende uitgave met informatie over Leiden, met handige adressen en contactgegevens. De nieuwe uitgave wordt vanaf half januari 2024 aangeboden op verschillende plekken in de stad.