Bestraten Waardgracht

18 september 2024, 11:02

De gemeente gaat de Waardgracht (oneven zijde) vanaf de hoek Oosterkerkstraat tot de Groenesteeg opnieuw bestraten. We doen dit in 2 delen. Deel 1: 7 oktober tot en met 18 oktober. Deel 2: 21 oktober tot en met 1 november.

Door het weer of andere onverwachte situaties kan de planning anders worden.

Deel 1

Waardgracht (oneven zijde) vanaf de hoek Oosterkerkstraat tot het Looiersplein

De werkzaamheden starten op maandag 7 oktober en duren tot en met vrijdag 18 oktober.

Deel 2

Waardgracht (oneven zijde) vanaf de hoek Oosterkerkstraat tot de Groenesteeg

De werkzaamheden starten maandag 21 oktober en duren tot en met vrijdag 1 november.

Bereikbaarheid

Tijdens de werkzaamheden is de rijbaan afgesloten voor al het verkeer. De woningen blijven bereikbaar met loopschotten. Omdat de weg helemaal wordt afgesloten, zijn bewoners gevraagd hun auto op een andere plek te parkeren en worden er parkeerverboden geplaatst.

Wat gaan we precies doen?

Het opnieuw bestraten doen we zoveel mogelijk met hergebruik van het aanwezige materiaal. Maar kapot materiaal vervangen we door nieuw. De gemeente houdt zoveel mogelijk rekening met het aanhouden van de bestaande hoogte van het straatwerk. We voeren geen werkzaamheden uit op eigen terrein.