3 Oktoberhal - Verlenging tijdelijke noodopvang vluchtelingen

25 juni 2024, 10:04

De 3 Oktoberhal wordt gebruikt als tijdelijke locatie voor noodopvang van 125 asielzoekers. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heeft de gemeente Leiden gevraagd of de 3 Oktoberhal langer gebruikt kan worden voor noodopvang van asielzoekers. Er is een landelijke tekort aan opvangplekken. Daarom is besloten de 3 Oktoberhal langer open te houden en opnieuw in te zetten van 12 augustus tot en met 15 november 2024.

Na 26 juni 2024 stopt de opvang van asielzoekers op deze locatie tijdelijk. Het pand wordt dan gebruikt voor de lustrumviering van Quintus. De asielzoekers worden tijdelijk in een andere gemeente ondergebracht. Na 12 augustus keren de asielzoekers weer terug op deze locatie tot 15 november 2024. Daarna wordt de 3 Oktoberhal ingezet voor sportieve winteractiviteiten of zo mogelijk verlengde noodopvang. Begin 2025 wordt de hal gesloopt.

Hebt u vragen? Stel ze per e-mail naar: opvang@leiden.nl. Of neem telefonisch contact op via telefoonnummer: 14 071 en vraag naar Bart van der Kamp, projectmanager gemeente Leiden.