Bos van Bosman - start werkzaamheden (2024-041)

21 februari 2024, 16:45

De gemeente gaat het Bos van Bosman opknappen. De werkzaamheden starten op maandag 26 februari 2024.

Wat gaat er gebeuren?

Bij een opknapbeurt kijkt de gemeente welke delen van het park extra aangevuld, gesnoeid of aangepast moeten worden bovenop het normale onderhoud van het park.

De afgelopen twee jaar is door bewoners meegedacht over de opknapbeurt. De uitwerking van de plannen vindt u op doemee.leiden.nl. Met de opknapbeurt willen we de biodiversiteit en toegankelijkheid versterken. Maar ook de paden verbeteren en betere looproutes van en naar het park maken zodat iedereen het park kan gebruiken. Het bosachtige karakter en het toekomstig beheer van het park is vastgelegd in het beheerplan.

Beheer nu en de komende jaren

Om de rust in het park zo veel mogelijk te behouden worden deze werkzaamheden verspreid over verschillende jaren uitgevoerd. Dit jaar is er extra aandacht voor groenonderhoud in het gebied langs de Blauwe Vogelweg, andere jaren komen andere delen van het park extra aan bod. Later dit voorjaar krijgen ook de paden een opknapbeurt.

Wilt u meer weten over de plannen en het onderhoud, kijk dan op doemee.leiden.nl.

Tijdens de werkzaamheden kunt u in en om het park hinder ondervinden, wij vragen hiervoor uw begrip. De firma J. Jonker & Zn zal het groenonderhoud uitvoeren, zij zijn te bereiken op tel. 06 5362 5134 voor vragen over de uitvoering. Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 (maandag t/m vrijdag 8.30-17.00 uur) of gebruik het contactformulier op www.leiden.nl/contact.

Met vriendelijke groet,

Nathan Edelenbosch