Informatieavond opvang voor asielzoekers bij de Paardenwei

23 april 2024

Op 26 februari is er een informatieavond gehouden over de opvang van asielzoekers op de locatie aan de Paardenwei. De gemeente Leiden neemt haar verantwoordelijkheid wat betreft de ongeveer 300 extra opvangplekken voor asielzoekers. Deze extra opvang is het gevolg van de spreidingswet asielzoekers.

Op basis van de Spreidingswet heeft elke gemeente de verplichting om plekken voor opvang van asielzoekers mogelijk te maken. Leiden heeft een opgave om voor 619 plekken te zorgen. Op dit moment worden er 340 mensen opgevangen in Leiden. De locatie ‘Paardenwei’ ligt dicht bij de bestaande opvanglocatie aan de Haagse Schouwweg 8a-n en is geschikt om tijdelijke units voor de opvang van asielzoekers te plaatsen. Deze plannen werden uitgebreid toegelicht op de informatieavond en natuurlijk was er de mogelijkheid om vragen te stellen. Wilt u het complete verslag van de avond lezen? Stuur dan een mailtje naar: opvang@leiden.nl.