Hyacinthstraat en Lindestraat - definitief ontwerp speelplek (2024-031)

12 februari 2024, 12:35

De gemeente Leiden wil dat alle Leidenaren dichtbij huis kunnen spelen en bewegen in een groene omgeving. Op dit moment kan dit in de Tuinstadwijk niet zo goed. Hier wil de gemeente graag verandering in brengen. Samen met de buurt gaat de gemeente  van de Leidse Tuinstadwijk een zogenaamde Gezonde Buurt maken. Een buurt waar kinderen creatief kunnen spelen, waar bewoners elkaar kunnen ontmoeten en waar iedereen lekker kan bewegen en tot rust kan komen.

Eerder heeft u wensen en ideeën meegegeven over meer groen, buiten spelen en bewegen. Deze ideeën zijn verwerkt in ontwerpen voor speelplekken en een route door de  buurt.
Op het veld aan de Hyacinthstraat  wordt een speelplek aangelegd. Aan de Lindestraat wordt een groen lint aangelegd. De ontwerpen voor de speelplek aan de Hyacinthstraat en het groene lint in de Lindestraat zijn definitief. De planning is dat de ontwerpen dit voorjaar worden uitgevoerd. . Zodra er een planning bekend is van de werkzaamheden informeren wij u hierover.
De ontwerpen en de toelichting kunt u inzien via doemee.leiden.nl

Vragen?

Heeft u verder nog vragen of opmerkingen? Bel dan met de gemeente Leiden, tel. 14 071 keuze 4 of stuurt u een mail naar s.van.hoore@leiden.nl.

Met vriendelijke groet,

Saskia van Hoore