Haagweg-zuid - inloopavond schetsontwerp fase 4 duurzame wijkontwikkeling (2024-048)

4 maart 2024, 14:26

De riolering in uw wijk is aan vervanging toe. Omdat de straten hiervoor open moeten, is dit een mooi moment om de straten, stoepen en het groen in de wijk opnieuw in te richten. Waar het kan wil de gemeente extra groen toevoegen en de nieuwe inrichting klimaatadaptief maken. Daarmee is ook dit deel van Haagweg-Zuid (fase 4 van het duurzame wijkvernieuwingsproject) straks beter voorbereid op het veranderende klimaat met heftige regenbuien, droogte en hitte.

Waar gaan we aan de slag?

Fase 4 van het project gaat over de openbare ruimte in de Muldersstraat, Segaarstraat, Gerrit Kasteinstraat, Hoflaan, het noordelijke deel van de Rooseveltstraat en de Telderskade. De Boshuizerlaan valt voor nu buiten dit project, omdat deze straat op een later moment een nieuwe inrichting krijgt. Voor uw deel van de wijk is het schetsontwerp klaar, we willen het graag met u bespreken op maandag 18 maart van 17:00-19:30 uur.

Hoe kunt u meedenken?

In september vorig jaar hebben we met een flink aantal bewoners een ronde door de wijk gelopen. Op basis van deze ronde hebben we een goede indruk gekregen van wat er speelt in de wijk. Hierop hebben wij het schetsontwerp gebaseerd, dat we graag met u bespreken. Daarom nodigen we u uit voor een inloopbijeenkomst op:

• Wanneer: maandag 18 maart 2024
  • Waar: Sportcomplex 1574
  • Telderskade 399
  • Tijdstip: 17.00 tot 19.30 uur – u kunt binnenlopen wanneer het u uitkomt

Na deze bijeenkomst komt het schetsontwerp ook op doemee.leiden.n, het participatieplatform van de gemeente Leiden. U kunt het ontwerp dan ook digitaal bekijken en, na het aanmaken van een account, kunt u een reactie achterlaten.

Meer informatie over het duurzame wijkvernieuwingsproject Gasthuiswijk-Haagweg-Zuid kunt u vinden op de projectpagina ‘Gasthuiswijk en Haagweg-Zuid’ op  www.leiden.nl. Daarnaast kunt u zich via www.leiden.nl/stadsnieuws aanmelden voor de digitale nieuwsbrief van de gemeente Leiden. Abonneer u vervolgens op ‘Leiden Zuidwest’.

Vragen

Heeft u vragen naar aanleiding van deze brief? Dan kunt u die stellen aan omgevingsmanager Francis Nauman per e-mail f.nauman@leiden.nl of telefonisch 06-24 91 30 43.

Met vriendelijke groet,

Oscar van der Padt