Geen misstanden vastgesteld bij controle garageboxen Bos- en Gasthuisdistrict

20 juni 2024, 14:13

Afgelopen woensdag 19 juni 2024 vond er een controle plaats van garageboxen in het Bos- en Gasthuisdistrict. In totaal zijn er 82 garageboxen gecontroleerd. Bij geen van de garageboxen zijn overtredingen of strafbare zaken geconstateerd.

De controle werd uitgevoerd door de gemeente in samenwerking met het HEIT, politie en een speurhondenteam. De gemeente besloot tot deze actie nadat er door de gemeente signalen waren ontvangen. Garageboxen blijken vaak aantrekkelijk voor criminelen.Bij de controle van afgelopen woensdag werden echter geen misstanden vastgesteld.

Integrale controles

De gemeente wil dat Leiden een veilige en leefbare stad blijft met een eerlijk en gezond ondernemersklimaat. Het regelmatig houden van integrale controles levert daar een bijdrage aan. Door alert in te spelen op signalen van regelovertredingen, wil de gemeente nagaan of bedrijven, pandeigenaren en/of (ver)huurders zich aan de regels houden. De acties worden niet van tevoren aangekondigd.

HEIT

Het HEIT is een samenwerking tussen gemeenten, politie, de Belastingdienst, douane, Nederlandse Arbeidsinspectie, UWV, omgevingsdienst en de NVWA. Het team werkt binnen de politie-eenheid Den Haag om onder andere ondermijnende criminaliteit aan te pakken.

Melden helpt!

Ziet u iets verdachts of hebt u het gevoel dat er iets niet klopt? Bel dan bij spoed 112, in andere gevallen 0900 – 8844. Anoniem melden kan ook via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000 of online via www.meldmisdaadanoniem.nl