Loterij, prijsvraag of bingo organiseren

Wilt u als sportvereniging of stichting een kansspel zoals een bingo of loterij organiseren? Meld de bingo dan bij de gemeente Leiden. Voor een loterij vraagt u een kansspelvergunning aan bij de gemeente of Kansspelautoriteit.

Bingo

Organiseert u een bingo? Dan moet u dit minimaal 14 dagen van tevoren melden bij de gemeente Leiden. Er gelden de volgende voorwaarden:

• Uw vereniging of stichting bestaat minimaal 3 jaar.
  • Uw vereniging of stichting is niet opgericht met het doel om kansspelen te organiseren. Dit moet uit de statuten blijken.
  • Het totale prijzenpakket is niet hoger zijn dan € 400 per serie of set. De gezamenlijke waarde van het totale prijzenpakket is niet hoger dan € 1.550 per bijeenkomst.

Loterij

Organiseert u een loterij met een prijzenpakket van maximaal € 4.500? Vraag dan een eenmalige kansspelvergunning aan bij de gemeente. Als voorwaarde geldt dat minimaal 50% van de opbrengst van de loterij naar een goed doel gaat.

Organiseert u een loterij met een prijzenpakket hoger dan € 4.500? Vraag dan een eenmalige kansspelvergunning aan bij de Kansspelautoriteit. Neem contact op met de Kansspelautoriteit voor een aanvraagformulier.

Promotioneel kansspel

Bij een promotioneel kansspel is er promotie voor een product, dienst of organisatie. Hiervoor is geen kansspelvergunning nodig. Ook hoeft u geen melding te doen bij de gemeente Leiden. U moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen. De belangrijkste voorwaarde is dat deelname aan het spel gratis is.

Lees alle voorwaarden in de Gedragscode promotionele kansspelen.