Informatie uit Basisregistratie Personen (BRP)

U kunt uw gegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) online bekijken.

Wilt u dit niet online doen? Dan kunt u uw gegevens ook inzien bij de gemeente Leiden. Maak daarvoor een afspraak tel.: 14 071.

Welke gegevens kunt u inzien?

• U kunt uw eigen gegevens en die van uw minderjarige kinderen inzien.
  • Wilt u informatie uit de BRP over iemand anders? Dan kan dat alleen als schriftelijke toestemming hebt van die persoon.

Verschillende soorten organisaties kunnen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) krijgen. Kijk op de website van de Rijksoverheid voor een overzicht van organisaties.

Gegevens bekijken

Via MijnOverheid kunt u gratis en op elk moment uw gegevens bekijken. Ook kunt u de gegevens van uw minderjarige kinderen inzien. Log in met uw DigiD.

Bekijken van uw persoonsgegevens is gratis.

Ondernemers zoals advocatenkantoren en notarissen, kunnen om informatie uit de BRP vragen. De Wet Bescherming persoonsgegevens is daarbij van toepassing. Leiden heeft een aanvullende verordening over gegevens uit de BRP.

• De gemeente geeft alleen standaardgegevens van personen: naam, geboortedatum, adres, woonplaats en eventuele overlijdensdatum.
  • De gemeente geeft geen gegevens van personen die om geheimhouding van persoonsgegevens hebben gevraagd. Politie, justitie en de Belastingdienst krijgen deze gegevens wel als zij daarom vragen.
  • Persoonsgegevens worden niet via de telefoon gegeven.

Wilt u een aanvraag doen? Stuur een schriftelijk verzoek naar de gemeente t.a.v. BRP/Burgerzaken of gebruik het contactformulier.

Wordt uw verzoek tot informatie uit de BRP afgewezen? Dan kunt u daartegen bezwaar maken.