Parkeergeld terugvragen
Hebt u te veel parkeergeld betaald omdat een parkeerautomaat op straat of in een gemeentelijke parkeergarage niet (goed) werkte? Of hebt u uw reservering van een parkeerplek in de parkeergarage geannuleerd en het geld niet teruggekregen? Of hebt u per ongeluk een dubbele dagkaart gekocht? Dan kunt u uw parkeergeld terugvragen.
Hoe werkt het?
U vraagt het parkeergeld terug via het formulier op deze pagina. U voegt een kopie van de bankafschrijving toe. Hebt u betaald via een parkeerapp? U voegt een foto van de parkeerapp toe met de datum en het tijdstip. Of voeg een overzicht van uw parkeertransacties toe.
Wanneer krijgt u parkeergeld terug?
- U hebt dubbel betaald, of extra kosten gemaakt waarbij kan worden aangetoond dat de schuld niet bij u lag maar bijvoorbeeld bij een storing bij een parkeerautomaat.
- U hebt een parkeerkaart gekocht omdat de bezoekers- of bewonersvergunning niet werkte door een storing.
- U hebt een reservering in de garage geannuleerd, maar niet het geld terugontvangen.
Wanneer krijgt u geen parkeergeld terug?
- U hebt uw parkeerapp vergeten uit te zetten.
- U hebt per ongeluk teveel betaald voor het parkeren.
- U hebt in centrum Leiden betaald voor een dagkaart.
- U bent vergeten uw bezoekersvergunning uit te zetten.
- U hebt een verkeerd kenteken ingevoerd en vervolgens betaald.
- U hebt geparkeerd in een parkeergarage die niet van de gemeente Leiden is. Dat zijn:
- Langegracht (Dirk van den Broek)
- Level
- Breestraat (Hoogvliet)
- LUMC
- Leiden Lammenschans
- Alrijne Ziekenhuis Leiden
- Naturalis
- U hebt geparkeerd op een parkeerterrein dat niet van de gemeente Leiden is. Dat zijn:
- ParkBee Vrijheidslaan
- ParkBee Verbeekstraat
- ParkBee Leidatoweg
- ParkBee Flanorpad
- ParkBee Leiden Centraal
- P&R Haagweg
Terugvragen
Gebruik het onlineformulier om het te veel betaalde parkeergeld terug te vragen. U voegt een kopie van uw bankafschrift toe. Hebt u betaald via een parkeerapp? Voeg een foto van uw parkeerhistorie toe of een overzicht van uw transacties.
Wilt u of kunt u dit niet online regelen? Bel dan met de gemeente: 14 071.
Hoelang duurt het?
We doen ons best zo snel mogelijk te reageren. Dit kan langer duren dan u gewend bent. We streven ernaar om binnen 8 weken een reactie te sturen en het parkeergeld, als u daar recht op heeft, terug te storten.