Nieuws en publicaties

Op deze pagina vindt u nieuws- en persberichten maar ook publicaties zoals de wekelijkse bekendmakingen vergunningen en bewonersbrieven

Leiden Marathon op 11 en 12 mei

Op zaterdag 11 en zondag 12 mei is de Leiden Marathon. Bekijk alle looproutes, verschillende afstanden, afsluitingen en meer informatie op de website van Leiden Marathon.

Koningsdag: kinderrommelmarkt en Gouden Petje

Jonge ondernemers kunnen ook dit jaar weer geld verdienen met de verkoop van hun spullen of prijzen winnen met hun optreden als straatmuzikant op Koningsdag.

‘Samen Leiden’ verbindt organisaties en activiteiten op het gebied van inclusie en gelijkwaardigheid

Onder het label Samen Leiden verenigen verschillende Leidse organisaties hun activiteiten voor een inclusiever en gelijkwaardiger Leiden.

Bekendmakingen en vergunningen

Stadskrant week 16

Bekendmakingen en vergunningen 19 t/m 25 april 2024.

Stadskrant week 15

Bekendmakingen en vergunningen 12 t/m 18 april 2024

Stadskrant week 14

Bekendmakingen en vergunningen 5 t/m 11 april 2024.

Persberichten

Meer ruimte in de binnenstad door maximum bewonersparkeervergunning

Vanaf 1 mei hanteert de gemeente Leiden een maximum aantal bewonersparkeervergunningen in het centrum.

Muurkunst Energiepark zet ambachtslieden in de schijnwerper

Op donderdag 4 april werd de streetart op de muur van het Tweelinghuis bij het Ambachtsplein aan de Langegracht onthuld. Deze streetart van 80 vierkante meter groot is op de muur aangebracht door graffiti-kunstenaar Karski (Mooie Muur).

Alle 13 gemeenten uit Holland Rijnland doen mee aan nieuwe telling dak- en thuisloosheid

Doel is om samen inzicht te krijgen in de werkelijke omvang en aard van de groep dak- en thuisloze mensen. Zo kunnen onze gemeenten nog beter goede ondersteuning bieden in de aanpak van dak- en thuisloosheid.

Bewonersbrieven

Bosrode – asfalteren (2024-094)

De werkzaamheden starten op donderdag 18 april. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met woensdag 1 mei.

Zuster Reichertstraat – rioolwerkzaamheden (2024-093)

Het werk aan het riool wordt uitgevoerd op woensdag 8 mei. Naar verwachting duren de werkzaamheden 1 dag.

Breestraat – asfalteren (2024-092)

Omdat de Breestraat erg druk is, beginnen de werkzaamheden op zondagavond 28 april 2024. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot en met maandag 29 april 2024.

College- en burgemeestersbesluiten

In dit overzicht vindt u een link naar de besluiten van het college en de agenda’s van commissies en gemeenteraad van de gemeente Leiden.