Materialen van de gemeente lenen

Organiseert u een evenement? U kunt daarvoor van de gemeente Leiden materialen of materieel lenen. Bijvoorbeeld afvalcontainers, dranghekken en afzettingen.

Voorwaarden

De mogelijkheden en voorwaarden voor het lenen van materialen of materieel, verschillen per vraag.

Doe uw aanvraag minimaal 6 weken voor de start van uw evenement.

Aanvragen

Vraagt u een evenementenvergunning aan? Dan krijgt u een opdrachtbon. Hierop staat welke materialen en materieel u van de gemeente kunt lenen. Vul op de opdrachtbon in wat u wilt lenen. Lever de bon daarna via onderstaande knop online in bij de gemeente.

Hoeft u geen vergunning aan te vragen voor uw evenement? Vraag dan eerst via onderstaande knop een opdrachtbon aan bij de gemeente.

Vermeld op uw opdrachtbon met plattegrond:

• welk materiaal u wilt lenen
  • wanneer u het materiaal wilt lenen (datum en tijdstip)
  • hoe lang u het materiaal leent
  • uw reden voor het lenen van materiaal

Naar de balie

Wilt u of kunt u dit niet online regelen? Bel 14 071 om een afspraak te maken en kom naar de balie van de gemeente. Neem uw identiteitsbewijs en ingevulde opdrachtbon mee.

Kosten

Kijk voor een overzicht van alle kosten voor materialen of materieel in de Dienstencatalogus Cluster Beheer.

U betaalt € 60 extra als u de materialen 48 uur of korter voor het begin van het evenement aanvraagt.