Materialen van de gemeente lenen

U kunt van de gemeente Leiden materialen of materieel lenen bij of voor het organiseren van uw evenement. Bijvoorbeeld afvalcontainers, dranghekken en afzettingen.

Voorwaarden

De mogelijkheden en voorwaarden voor het lenen van materialen of materieel, verschillen per vraag.

Dien uw aanvraag minimaal 6 weken voor de start van uw evenement in.

Aanvragen

Als u een evenementenvergunning aanvraagt, krijgt u een opdrachtbon. Hierop staan alle materialen die, of het materieel dat, u van de gemeente kunt lenen. Vul op de opdrachtbon in wat u wilt lenen en lever deze via onderstaande knop online in bij de gemeente. Hoeft u geen vergunning aan te vragen voor uw evenement? Vraag dan eerst online een opdrachtbon aan bij de gemeente.

Vermeld op uw opdrachtbon met plattegrond:

• welk materiaal u wilt lenen
  • wanneer u het materiaal wilt lenen (datum en tijdstip)
  • hoe lang u het materiaal leent
  • uw reden voor het lenen van materiaal

Naar de balie

Wilt u of kunt u dit niet online regelen? Bel 14 071 om een afspraak te maken en kom naar de balie van de gemeente. Neem uw identiteitsbewijs en ingevulde opdrachtbon mee.

Kosten

Kijk voor een overzicht van alle kosten voor materialen of materieel in de Dienstencatalogus Cluster Beheer.

U betaalt € 60 extra als u de materialen 48 uur of korter voor aanvang van het evenement aanvraagt.