Parkeergeld terugvragen

Hebt u te veel parkeergeld betaald omdat een parkeerautomaat op straat of in een gemeentelijke parkeergarage niet (goed) werkte? Of hebt u uw reservering van een parkeerplek in de parkeergarage geannuleerd en het geld niet teruggekregen? Of hebt u per ongeluk een dubbele dagkaart gekocht? Dan kunt u uw parkeergeld terugvragen.

Hoe werkt het?

U vraagt het parkeergeld terug via het formulier op deze pagina. U voegt een kopie van de bankafschrijving toe. Hebt u betaald via een parkeerapp? U voegt een foto van de parkeerapp toe met de datum en het tijdstip. Of voeg een overzicht van uw parkeertransacties toe.

Wanneer krijgt u parkeergeld terug?

  • U hebt dubbel betaald, of extra kosten gemaakt waarbij kan worden aangetoond dat de schuld niet bij u lag maar bijvoorbeeld bij een storing bij een parkeerautomaat.
  • U hebt een parkeerkaart gekocht omdat de bezoekers- of bewonersvergunning niet werkte door een storing.
  • U hebt een reservering in de garage geannuleerd, maar niet het geld terug ontvangen.

Wanneer krijgt u geen parkeergeld terug?

  • U hebt uw parkeerapp vergeten uit te zetten.
  • U hebt per ongeluk teveel betaald voor het parkeren.
  • U hebt in centrum Leiden betaald voor een dagkaart.
  • U bent vergeten uw bezoekersvergunning uit te zetten.
  • U hebt een verkeerd kenteken ingevoerd en vervolgens betaald.
  • U hebt geparkeerd in een parkeergarage die niet van de gemeente Leiden is. Dat zijn: 
    • Langegracht (Dekamarkt)
    • Level
    • Breestraat (Hoogvliet)
    • LUMC
    • Leiden Lammenschans
    • Alrijne Ziekenhuis Leiden
    • Naturalis
  • U hebt geparkeerd op een parkeerterrein dat niet van de gemeente Leiden is. Dat zijn: 
    • ParkBee Vrijheidslaan
    • ParkBee Verbeekstraat
    • ParkBee Leidatoweg
    • ParkBee Flanorpad
    • ParkBee Leiden Centraal
    • P&R Haagweg