Meldpunt onduidelijke taal
Is een tekst van de gemeente niet duidelijk? Laat het ons weten.
Wat is het meldpunt onduidelijke taal?
Bij het Meldpunt onduidelijke taal kunt u onduidelijke brieven van de gemeente melden. Andere soorten teksten kunt u ook melden. U kunt laten weten wat u onduidelijk vindt en waarom. Met uw melding kan de gemeente brieven en teksten verbeteren.
Wat kunt u melden?
U kunt brieven of andere teksten van de gemeente melden die u niet duidelijk vindt. Dat is bijvoorbeeld wanneer u:
- Na het lezen niet weet wat u moet doen.
- De juiste informatie niet vindt.
- De zinnen te lang en de woorden te lastig vindt.
Voorbeelden van teksten:
- Brief of e-mail over bijvoorbeeld uw uitkering of aanvraag.
- Teksten op een website van de gemeente, in apps of in de krant.
- Formulieren of folders.
Hoe kunt u melden?
Klik op de rode knop om uw melding door te geven.
Veelgestelde vragen
We gebruiken uw melding om onze teksten beter te maken. Wilt u weten wat we met uw melding hebben gedaan? Vul dan uw gegevens in voordat u het formulier verstuurt. Het invullen van uw gegevens is niet verplicht.
Dat kan. Vul dan uw gegevens in voordat u het formulier verstuurt. U kunt daarbij ook laten weten dat u uitleg wilt. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook contact met ons opnemen. We leggen dan uit wat er in de tekst staat.
U kunt dit meldpunt niet gebruiken voor een klacht of bezwaar. U kunt contact met ons opnemen. We leggen dan uit hoe u bezwaar kunt maken of een klacht kunt melden.
Nee, uw melding heeft geen gevolgen. We gebruiken uw melding alleen om onze teksten beter te maken. U kunt anoniem melden. En u kunt persoonlijke gegevens uit de tekst verwijderen voor u de melding maakt.
- Uw melding heeft geen invloed op uw rechten en plichten.
- We behandelen uw aanvraag niet sneller of langzamer door uw melding.
- U krijgt geen uitstel door het melden van een tekst.
- We beoordelen uw aanvraag niet anders als u een tekst meldt.
Hebt u hier nog vragen over? Neem dan contact met ons op.