Melding over uw buurt en overlast
Ziet u op straat of in een park iets waarvan u wilt dat het gemaakt of opgeruimd wordt? Dan kunt u dat bij de gemeente melden.
Denk aan:
- Volle container/gedumpt afval
- Melding groen
- Overlast personen of horeca
Op de meldingenkaart kunt u zien of de melding al bekend is bij de gemeente. Maar let op, niet alle meldingen staan op de kaart. Privacygevoelige informatie, zoals namen en kentekens komen niet op de kaart.
Een onveilige verkeerssituatie kunt u melden via het contactformulier.
Zo Gemeld-app
Met de app Zo Gemeld kunt u de melding rechtstreeks vanaf uw telefoon doen. Zo meldt u makkelijk en snel een losse liggende stoeptegel, kapotte lantaarnpaal of bijvoorbeeld een volle container. U kunt de app downloaden op uw telefoon. Meer informatie op de site Zo Gemeld.
Geluid-, licht- of geuroverlast
Hebt u overlast van een bedrijf in uw directe leefomgeving? Bijvoorbeeld geluid- of geuroverlast, bodem- of luchtverontreiniging? U kunt dit melden via de site van de Omgevingsdienst West-Holland of via de Milieutelefoon. Dit loket is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Het telefoonnummer is 0888 – 333 555 (lokaal tarief).
De Omgevingsdienst West-Holland behandelt alleen meldingen over geluidsoverlast van bedrijven. Hebt u overlast van geluid in de openbare ruimte dat niet afkomstig is van een bedrijf? Dan kunt u een melding openbare ruimte doen.
Spoedgeval melden
- Bij spoed tijdens kantooruren: 14071.
- Overlast van horeca: 071 – 516 70 15.
- Overlast van personen: 0900 – 8844.
- Bij noodgevallen: 112.