Klacht indienen over de gemeente
Bent u ontevreden over hoe u bent behandeld door een ambtenaar? Of door de gemeentelijke organisatie? Dan kunt u een klacht indienen.
Meldingen over bijvoorbeeld afval (container niet geleegd, zwerfvuil en dergelijke), kapotte straatverlichting of overlast van een bedrijf kunt u doen via de pagina Melding over uw buurt en overlast.
Hoe kunt u uw klacht indienen?
U kunt uw klacht tegen een ambtenaar of tegen de gemeentelijke organisatie online indienen. U hebt hiervoor uw DigiD nodig.
Wilt of kunt u uw klacht niet online indienen? U kunt uw klacht ook telefonisch of per brief indienen.
Bellen over uw klacht
U kunt uw klacht ook telefonisch indienen. Bel hiervoor 14 071 en vraag naar een klachtenambtenaar. Deze noteert uw klacht. Daarna neemt de gemeente de klacht verder in behandeling.
Brief met uw klacht
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. Stuur een brief naar het college van burgemeester en wethouders. In uw schriftelijke klacht staat:
- de datum van de brief
- uw naam, adres en eventueel uw telefoonnummer e-mailadres
- de datum van de gebeurtenis waarover de klacht gaat
- een omschrijving van de gebeurtenis waarover u klaagt.
- wat de gemeente volgens u moet doen met de klacht
- uw handtekening
Hoelang duurt het?
De gemeente neemt de klacht in behandeling. De klacht wordt binnen 6 weken afgehandeld.
Klachtenreglement
Bekijk het klachtenreglement van de gemeente Leiden via overheid.nl.