NEE/NEE-sticker of JA-sticker

Wilt u geen reclamefolders, maar wel huis-aan-huisbladen in de bus? Dan hoeft u geen sticker op uw brievenbus plakken. In Leiden geldt een verbod op ongeadresseerd reclamedrukwerk.

Wilt u ook geen huis-aan-huisbladen ontvangen? Plak dan een NEE/NEE-sticker op uw brievenbus. Wilt u juist wel reclamefolders thuis ontvangen? Plak dan een JA-sticker op uw brievenbus, of stel uw eigen pakket samen met uw favoriete folders via bijvoorbeeld kiesjefolders.nl of folderkiezer.nl.

Er zijn 2 soorten stickers:

• NEE/NEE-sticker: u wilt geen huis-aan-huisbladen (zoals de Stadskrant) ontvangen.
  • JA-sticker: u wilt wel ongeadresseerd reclamedrukwerk ontvangen.

Sticker aanvragen

U kunt de NEE/NEE-sticker of de JA-sticker bij de gemeente aanvragen via het contactformulier.

Geadresseerde reclame

Bij Postfilter.nl kunt u zich laten registreren als u geen geadresseerde reclame wilt ontvangen.

Klachten over bezorging

Hebt u geen JA-sticker op uw brievenbus en ontvangt u toch het pakket met reclamefolders?  U kunt een klacht indienen bij Stichting Reclame Code. Ook met klachten over de inhoud van reclame kunt u hier terecht.

Hebt u klachten over de bezorging van los reclamedrukwerk, meld dit bij de gemeente via het contactformulier.