Ik woon in Leiden en wil een parkeervergunning gehandicapten aanvragen

Stap 1: inloggen

afbeelding inlogscherm

Het aanvragen van een (gratis) digitale gehandicaptenparkeervergunning gaat via het e-loket van de gemeente Leiden op www.leiden.nl/e-loket. Log in met DigiD en houd uw gehandicaptenparkeerkaart bij de hand.

Stap 2: productoverzicht

productoverzicht parkeervergunningen en ontheffingen

Om een gehandicaptenparkeervergunning aan te vragen moet u eerst uw e-mailadres bevestigen (valideren). Ga via de link in de melding naar uw accountinstellingen. U komt in uw profiel. Daar geeft u uw e-mailadres door.

afbeelding scherm met uw gegevens en instellingen

Onder het kopje Contactgegevens vult u uw e-mailadres in.
Klik daarna onder aan het scherm op Opslaan.

E-mailadres gevalideerd

Hierna ontvangt u een e-mailbericht met een link om uw e-mailadres te bevestigen (valideren). Klik op deze link om dit proces af te ronden.
Uw e-mailadres is geverifieerd.

E-mailadres gevalideerd

U ziet een blauw uitroepteken achter het vinkje E-mailadres geverifieerd als het proces goed is afgerond.

Stap 3: beschikbare producten

schermafbeelding beschikbare producten

Klik bij de beschikbare producten achter Gehandicaptenparkeervergunning op de button Aanvragen. Kies vervolgens voor Volgende stap.

Stap 4: maak een keuze

afbeelding selectiescherm

Hebt u een gehandicaptenparkeerkaart van de gemeente Leiden? Selecteer dan de Gehandicaptenparkeervergunning (adres in Leiden).
Kies vervolgens voor Volgende stap.

Stap 5: keuze zone

schermafbeelding zonekeuze

Kies voor zone LEIDEN (staat al ingevuld), en klik op Volgende stap.

Stap 6: ingangsdatum

schermafbeelding keuze ingangsdatum

Vul de gewenste ingangsdatum in. Dat is de eerst mogelijke ingangsdatum.
Kies Volgende stap.

Stap 7: einddatum

schermafbeelding keuze einddatum

Vul de datum in tot wanneer u de gehandicaptenparkeervergunning wilt gebruiken. Dat is minimaal 1 dag, maximaal 1 jaar. Let op: de einddatum mag niet later zijn dan de geldigheid van uw gehandicaptenparkeerkaart.

Stap 8: kenteken invullen

schermafbeelding invoeren kenteken

Vul het kenteken in van het voertuig waarvoor u de vergunning wilt gebruiken. Controleer bij de Volgende stap uw gegevens en klik op Akkoord.
De vergunning gaat meteen in na het afronden van de aanvraag. U ontvangt een e-mail ter bevestiging.