Ik heb een nieuwe auto en wil mijn kenteken wijzigen
Stap 1: inloggen
Wilt u het kenteken op uw bewonersparkeervergunning wijzigen, omdat u een andere auto heeft? Dat kan via www.leiden.nl/e-loket. Klik als u bent ingelogd op de button Wijzigen achter de parkeervergunning die u wilt aanpassen.
Stap 2: productoverzicht
U krijgt nu een scherm te zien waar u gevraagd wordt of u de vergunning inderdaad wilt aanpassen (wijzigen of opzeggen). Kies Ok om verder te gaan
Stap 3: kenteken wijzigen
U komt nu in het overzicht waar u kunt aangeven welke wijziging(en) u wilt doorvoeren. Kies voor het eerste onderwerp Kenteken toevoegen/wijzigen/verwijderen door het aanklikken van het bolletje. U ziet dat het scherm uitklapt. Kies vervolgens voor Wijzigen. Selecteer het kenteken dat gewijzigd moet worden. Klik dan op volgende stap.
Stap 4: nieuw kenteken invullen
U kunt nu het nieuwe kenteken invullen. Doe dit zonder streepjes of spaties. Dus zoals in het voorbeeld: TEST01.
Klik vervolgens op Controleer bij RDW.
Klik daarna op Volgende stap.
Stap 5: kenteken niet gevonden?
Het kan zijn dat het kenteken in combinatie met uw naam niet wordt gevonden in de database van de RDW. U krijgt dan de melding ‘Kenteken niet gevonden’. Kies dan de juiste optie bij ‘Er is sprake van:’ door het aanvinken van het bolletje.
Het kan zijn dat u een document moet uploaden. Upload het document en klik op Volgende stap.
Stap 6: controleer uw gegevens
U krijgt vervolgens een Samenvatting van de gegevens die u wilt wijzigen. Controleer deze en klik op Volgende stap.
Stap 7: actief kenteken
U komt nu direct terug op uw welkomstpagina van het e-loket. Hier kunt u zien of het kenteken dat u hebt gewijzigd actief staat. Is dit niet het geval, neem contact met ons op via telefoonnummer 14071, keuze 3 of stuur ons een bericht via www.leiden.nl/contact.