Geef je op voor de Jongerenraad. Laat je stem horen!

Na de zomervakantie start de jongerenraad van Leiden. 24 jongeren van 12 middelbare scholen gaan samen het bestuur van de gemeente Leiden adviseren. Zo wordt de stem van jongeren in de politiek gehoord!

Waarom zou ik deelnemen?

• Je krijgt inspraak over wat in jouw gemeente gebeurt.
  • Je leert over de lokale politiek en onderwerpen die in Leiden spelen.
  • Het staat het goed op je CV en je krijgt een vergoeding.
  • Maar bovenal: het is super leuk om samen met andere jongeren te zorgen dat de stem van jongeren gehoord wordt.

Hoe kan ik in de jongerenraad komen?

Als jij op school zit bij 1 van de middelbare scholen op de lijst op deze pagina. En je volgend jaar nog geen eindexamen gaat doen. Dan kun je meedoen!

Hoeveel tijd kost het me?

Ongeveer 8 uur per maand. Een keer per twee weken is er – tijdens schooltijd – een bijeenkomst. En je gaat zelf in je eigen tijd aan de slag met de Jongerenraad.

Wat is de vergoeding?

Je krijgt €390 per jaar. Daarvoor moet je wel bij minimaal 80% van de bijeenkomsten zijn geweest.

Hoe kan ik me opgeven?

Stuur een mailtje naar de contactpersoon van jouw school waarin je schrijft dat je mee wilt doen. Kijk daarvoor in het lijstje met namen op deze pagina.

De deelnemende scholen

Stuur een mail naar l.van.mil@leiden.nl